5 December 2013

Susun Atur : Peti Ais

Ok kali ni bercerita pasal susun atur lagi...masih dibahagian dapur iaitu susun atur dalam peti ais...walaupun aku belum 100% rasa puas hati tapi nak juga tunjuk sikit-sikit cane aku kemas...hehehe...gedik kan :p

Peti ais rumah aku kecik je...ye lah masa nak mulakan hidup baru lepas kawen banyak benda nak kena beli...jadi beli je la dulu yang kecik sebab penting jugak peti ais ni kan...so nanti kalau dah ade rumah sendiri baru nak beli yang besar sikit...hehehe...baru aku boleh letak macam-macam dalam tu kan *berangan je kan kau uyah oiii

Ni peti ais kecik aku...satu pintu je...masa tu pikir duk berdua takde benda nak letak sangat...pastu banyak benda lain lagi nak beli...jadi ni je la hasilnya....hehehe
Gambar sebelum aku kemas...berserabut kan...ni ok lagi aku dah letak bakul tu kalau tak lagi berserabut
Ni bahagian botol air dengan segala botol...sampai tak muat lah bahagian atas tu nak letak botol kicap...last-last letak kat bahagian air...macam tak best je kan mata memandang...heheh
Wajah keseluruhan dalam peti ais comel aku...kekekeke

Ok ni bila aku dah susun balik dalam laci transparent ni...aku dah lama label bekas-bekas tu cuma tak comel je kan...macam biasa lah alasan dah ade label cuma takde masa nak g print...hehehe

Bahagian chiller aku letak buah-buahan...tapi kadang-kadang air botol or tin pun sumbat gak...ok ok lepas ni nak lebih disiplin...selain buah tak leh masuk...gitu??? hahaha ye lah tu kan :p

Bahagian botol-botol selepas dikemaskini...hahaha...ada lagi satu botol tupperware aku tak isi...kalau tak muat-muat jek empat botol air kat situ....bahagian atas botol-botol yang tak berkenaan aku dah buang :)

Clean and clear je kan bahagian atas sekali tu lepas buang semua benda yang tak berkenaan...hehehe....ok tempat susu tu aku cari kat daiso hari tu tak jumpa...jadi pakai je camtu dulu...ye ye aku tau letak tin susu yang dah bukak tak elok...nanti aku tukar ek...mungkin kena cari tempat lain...hehehe

Bekas kecik Ikea tu aku letak halia yang dah kisar dengan asam keping...masih rasa tak comel letak kat situ...mungkin akan diperbetulkan nanti :)

Ni kat atas bahagian beku...masa ni, ini je lah yang ada...ada daging korban, sosej dengan kentang...hahaha nampak sangat selalu makan luar kan...heheh :p

Tadaaaaaa ni keseluruhan dalam peti ais lepas aku kemas...hahaha ok la kan tapi masa ni ade yang kurang sebab bekas barang baking aku tak muat nak letak...jadinya aku susun balik macam gambar kat bawah ni
Ok cuba cari perbezaan gambar di atas dengan yang ni...hehehe...nampak tak bekas pink tu...ok tu barang baking la konon-konon nya kan...hahah...memula nak letak kat laci transparent tu tapi tak muat...jadi aku letak kat situ...pastu bekas susu tadi aku naikkan ke atas dan letak bekas halia and asam keping...pastu susu tu aku biar je dulu kat situ...maybe akan tambah lagi macam bekas kat atas tu...heheh

Setakat ni macam tu je lah peti ais comel aku...nanti inshaAllah aku akan susun lagi bagi kemas dan cantik...hehehe...bila bersusun atur ni memang kadang-kadang tak pernah rasa puas...ada je nak ubah nak bagi lagi cantik...kan kan kan...hahaha itu pendapat aku je la kan...lain orang lain pulak pendapatnya tak gitu...heheh

Ok lah itu jelah yang aku nak tunjuk pun...daaaaaaaaaaaaaaa :)


8 comments:

  1. Kemasnya..

    Cik Hani punya nak kena clean up lagi ni..
    Sejak balik kampung, main sumbat je

    ReplyDelete
    Replies
    1. akak pon sama cik hani... main sumbat je

      Delete
  2. kalo uyah tengok fridge rumah orang mst uyah pengsan agaknye...hihi

    ReplyDelete
  3. oklah.. kecik2 pun kemas.. sy harap peti ais ajer besar...tp x tersusun.. hahaha pemalas betul kan

    ReplyDelete
  4. kemasnye... hehhe.. peti ais rumah kite da lama xkemas.. mmg dlm list nk kemas..tp tu laa..

    ReplyDelete
  5. kemas dan tersusun...sedih mengenangkan peti ais ku yg huru-hara itu....

    ReplyDelete
  6. kemas dan bersih sgt dear...kagum!! :)

    ReplyDelete
  7. Untuk susun atur peti ais ni, produk tuperware adalah yang terbaik.
    Dari segi BPO free, cantik, dan praktikel...
    www.naltupperware.com/blog

    ReplyDelete