10 December 2013

Majlis Kawen Sepupu

Weekend aritu aku balik johor sebab ada majlis kawen sepupu aku belah baba...kitorang plan balik hari jumaat malam tapi sebab jumaat petang tu ada accident kat senawang jadi kitorang balik sabtu lepas subuh...
Jumaat malam tu da siap packing beg lagi tapi sebab adik aku yang balik petang pun tersangkut kat jem kitorang tukar plan balik sabtu lepas subuh...adik aku sampai rumah mak aku pukul 2.00 pagi uolls...punya teruk jem kat senawang hari tu....ermmm

Kitorang sampai kampung pukul 11.00 pagi tu pun singgah rumah makcik aku amik baju nak pakai untuk malam berinai...sampai je rumah mak aku, en.suami terus tido...ngantuk katanya...huhuhu...takpelah penat drive kan...majlis sepupu aku kat rengit, batu pahat...petang baru pergi sana...sebab takde apa nak buat sangat...baba cakap pakcik aku pakai katering je...

Petang siap-siap nak g nikah and berinai sepupu aku...kitorang sampai pun da dekat pukul 6.00...sampai rumah sepupu aku tuh minum petang jap pastu masuk bilik pengantin...masa tu sepupu aku tu tengah amik gambar pre wedding....tapi sikit-sikit je...pastu ada sepupu aku yang lain tengah nak buat hantaran...tengok dia cam takde idea nak gubah apa, aku tolong-tolong la sikit...ala tu buah dengan coklat je pun...masuk-masuk kan dalam bakul, siapppp hehehhe

Ohhh masa kitorang datang petang tu tak siap pakai baju kurung lagi...datang pakai seluar dengan tshirt jek...sebelum maghrib baru pergi homestay yang pakcik aku sewa untuk solat and tukar baju kurung...balik semula kat rumah pakcik aku tu sepupu aku dah siap mekap...so apa lagi aktiviti aku kan...amik gambar dengan pengantin la...heheh...semua cousin aku yang ada aku ajak bergambar...yelah aku rasa tak banyak sangat kot gambar aku dengan sepupu-sepupu perempuan kalau g mana-mana pun...so kali ni memang aku amik bebanyak...hehehe

Kat bawah ni gambar masa nikah :)

Dah selesai nikah...cium tangan suami :)

Ni lah sepupu aku...cantik kan??

Ni gambar sebelum nikah...heheh

Ni semua sepupu perempuan...tapi ada yang takde lagi masa ni

Ni kakak ipar kepada pengantin...anak dia fina tu sebaya dengan Qausar :)

Photographer suruh posing dengan pengantin...heheh...aku sepupu paling tua tapi paling rendang...hahahha 

Esoknya tema pengantin orange peach...tapi tak semua ikut tema...sebab sepupu aku cakap nak pakai ikut tema boleh tak pakai pun ok je...ok jom layan masa majlis :)

Sebelum pergi majlis wajib bergambar dulu :)
Bersama ipar duai :)
Ok macam biasa Aliff memang tak suka tengok kamera :p
Bergambar berdua dengan pengantin
Dengan pengantin lagi dan dengan dak adda :)


Dengan pengapit pengantin :)
Dengan sepupu-sepupu yang comel-comel 
Kat pelamin pulak :)
Pengantin dengan makcik-makcik :)
Family pengantin...tapi terselit gak baba and pakcik-pakcik
Ok ni gambar gedik...hahah...first time gambar cenggini dengan adik aku amad :)

Comel tak Aliff??? comel kan kan kan...heheh
Dengan sepupu perempuan lagi...kali ni dah bertambah sikit :)
Posing kat pelamin sementara pengantin g tukar baju :)
Dengan props photobooth...tapi photobooth nya takde...heheh
Mak and amad dengan Amar and Qausar :)
Ibu and Aliff!!!!
Banyak tak gambar?? hehehhe...lepas majlis terus balik kajang...memang penat lah walaupun tak buat apa sangat kan...pastu boleh plak Aliff sampai rumah mata segar jek...sebab masa dalam kete sepanjang jalan tido...Qausar pulak sepanjang jalan celik je mata, bila sampai rumah tido...nasib baik lah kan...heheh tapi tu la bila Aliff tak tido...memang kene layan dia main lah...apaknya pulak balik-balik terus g opis ada kerja kene settle kan...haiiii macam-macam kan

Ok untuk sepupu ku Farah Diana Mohammad...selamat pengantin baru dan semoga berbahagia serta berkekalan hingga ke syurga...semoga menjadi isteri yang solehah dan dapat membahagiakan suami...heheh

Daaaaaaaaa :)


2 comments:

  1. cantikkan...td kat picc tunjukkan sume gambar kak epah kat liya...ckp kat liya "cantikkan akak" :)

    ReplyDelete