7 November 2013

Susun Atur : Dapur

Ok kali ni aku nak kongsi cara aku kemas dapur aku yang tak berapa nak besar ni...actually dapur aku ni dah tersangat full...hahaha...jadi ini je la yang mampu aku buat kat dapur aku ni...banyak lagi yang aku nak buat or deko-deko biar nampak cantik sikit tapi tula bila nak buat tak tau lah...heheh

label-label semua aku dah buat tapi tak print lagi...susah kalu takde printer sendiri ni tu yang tersimpan rapi je kat dalam komputer...kihkihkih
kalau malas memang banyak je alasan kan...huhhhhhhhh


Aku rasa ruang kat dapur ni...area ni yang paling aku suka kot...hahah...bole la..kemas sikt-sikit

Almari ni aku letak tengah untuk pisahkan antara ruang makan dengan ruang masak...tapi tula bila letak kat tengah-tengah camtu...makin sempit tempat masak aku...heheh

Ruang makan yang cukup-cukup je untuk meja dan kerusi makan...ehhh tak, ruang ni bole muat deep freezer, peti ais comel ngan mesin basuh..hehhe

Aliff tengah sarapan di situ...heheh

Ni lah kawasan memasak aku...kecikkan...sebab aku dah letak almari kat tengah tu konon-konon macam island...kekeke..tapi tak lah canggih pun...

Tempat letak periuk...beli kat mana ntah dah tak ingat...tapi online macam groupon or milkadeal


Ok tu je pun yang nak di share nya...tak de yang menarik sangat pun...dapur kecik je...bila nak ada rumah sendiri pun tak tau...jadi sebelum ada rumah sendiri ni...buat la yang mana mampu...heheh...yang penting HAPPY!!!! :)

Daaaaaaa :)


37 comments:

  1. kecik takpe janji kemas.
    dapur saya pun kecik

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tula cik hani...yang penting kemas n selesa bila kita nak masakkan kan...heheh :)

      Delete
  2. salam kenal...
    kemasnye walaupon kecik...
    yg penting selesa...
    x menyempat lg nk mengemas secomel ini...

    insyimanhafiz.blospot.com
    kite da 4low sis...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi salam kenal juga...
      Takpe..memang amik masa nak kemas :)

      Delete
    2. tgh cr tmpt gntung mug..beli kt mana tuu

      Delete
    3. oooo dua-dua tu tak beli...satu mak bagi yang lagi satu adik bagi masa kawen...yang mak bagi tu tak sure beli mana tapi yang adik bagi tu rasanya dia beli kat romatika sekali dengan cawan bunga-bunga tu :)

      Delete
  3. suke idea ni..dapur rumah sewa skrg pon sempit.. nnt la nk share..xsmpt kemas..hahhaa

    ReplyDelete
  4. tempat letak periuk tu paling sempoi! kemas gila dapur awak! suka!

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan...baru sedap mata memandang tgk periuk tergantung camtu...kemas sikit-sikit je cik puan rara...mekasih sbb suka...heheh :)

      Delete
  5. salam kenal... kecik takper asal HAPPY...

    http://lilyasrari.blogspot.com/

    ReplyDelete
  6. Dah kemas tu... dapur ayu kejap jer kemasnya hahaha

    ReplyDelete
  7. kemas..
    tempat letak kuali tu smart..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aah sbb tu beli tmpt kuali tu...nmpk kemas bila gantung :)

      Delete
  8. Kemas je dapur tu...berkenan dengan tempat letak periuk tu.

    Salam kenal dari saya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bole cari juga tempat periuk tu...tp tak sure ade kt mana lg...baru senang hati bila dapur berkemas :)

      Salam kenal juga ye :)

      Delete
    2. Kalau Berkenan dengan rak tu, jemput la ke blog saya ye..

      http://organizetrend.blogspot.com

      Delete
  9. cantiknyaaaa..kemas..saya suka tgk pic no.1 tu..dapur rmh sewa saya pun sempit..pening kepala taktau nak buat mcm mana..bila tgk pic no.1 tu rasa terbukak sikit minda ni..huhuhu..

    anyway,tersinggah sini terus follow :) salam kenal.. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih nursaila...sukanya hati bila uyah share dapat bg idea kat orang lain...boleh saling tukar idea...heheh

      salam kenal juga :)

      Delete
  10. best nye tempat gantung2 kuali tu... kemas nye dapur awak...suka sangat tengok...

    ReplyDelete
    Replies
    1. mekasih yusai...kadang-kadang bersepah juga :)

      Delete
  11. wlupon kecik tapi sedap mata memandang. sgt kemas dan teratur sumenya !!

    ReplyDelete
  12. kemasnya dapur. suka tempat sangkut periuk tu =)

    ReplyDelete
  13. Salam..ish bestnye tmpat gntung periuk tu..ingt x beli kt mn..nk cari la huhu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau Berkenan dengan rak tu, jemput la ke blog saya ye..

      http://organizetrend.blogspot.com

      Delete
  14. waaaaa dapur uyah ni sgt kemas dan praktikal...kagum uyah leh jadikan space ni smp jd mcm ni..terbaeekk...:))

    ReplyDelete
  15. salam kenal uyah.. wah pestime tgk blog uyah ni. kemas cantek tersusun mmg the bom la! huhu... yg paling tiptop tu bekas letak kuali.. waaa ktne nak cari tuh... hoho

    ReplyDelete
  16. Salam uyah...
    Kemas je dapur uyah...biarla dapur kecil skali pun janji uyah rajin mengemas dan mengekalkan kebersihan/kekemasan...itu yg plg penting sbb itula part yg plg susah...huhu. Sebenarnya kalau nak ikutkan...baper kali susun pun still tak puas hati...ader je tak kena...betul tak? Tu sbb kita raser syok je dok dapur ni lama2...hehe. Takde keje...cari keje :-)

    Salam perkenalan...kalau uyah free jemput la jenguk blog saya yg masih baby...bole share2 idea and pendapat.

    http://iluvmyfamily2012.blogspot.com

    ReplyDelete
  17. ruang dapor sis hmpir sama dgn ruang dapor rumah saya.huhu..tp sy lgi worst sbb bersambung dgn ruang tamu jugak..stress je nak masak n kemas.haha..boleh ye nk curi idea sikit2 nak bg kemas..:)

    ReplyDelete
  18. cantik rak periuk tu..kna cri 1 ni..;)

    ReplyDelete
  19. Cantik ar rumah u..pandai u kemas. paling sy suka tempat letak periuk tu

    ReplyDelete
  20. Salam perkenalan. Sy suka dapur yg comel dan ringkas ni. Thanks for sharing. Berkenan kat rak susun periuk tu :)

    ReplyDelete
  21. comel dan kemasnya..bestnya. memang hari2 lap ke..suka tengok

    ReplyDelete
  22. admire tgk dapor sis.... dan-dan oder rak sangkut periok kat lazada..hahahahahah
    nice to meet sis

    ReplyDelete