6 March 2013

Resepi : Sandwich Ala UyahNazura

Jom jom kita main masak-masak...masak-masak la sangat kan...ermmmm dah lama tak merasa nikmat masak-masak ni...heheh...weekend yang lepas aku sekeluarga tak g mana-mana pun just duk rumah lepak-lepak...kebetulan hari jumaat my kak ipar  mintak tolong masakkan udang galah yang dia dapat dari orang bagi...hahah ayat ntah apa-apa...baikkan aku tolong masakkan kakak ipar aku...buat pengetahuan semua kakak ipar aku tu pregnant...jadi untuk beberapa bulan ni dia tak boleh bau minyak masak dan gorengan...masuk dapur pun tak boleh ye...hehehe...jadi adik ipar dia ni and biras dia dak adda lah yang kene masakkan...takpe yang penting dapat tumpang sekaki makan udang galah tu...wowwww sedap wooo...eh eh eh aku nak cite pasal apa ni...adoyaiii lari dari tajuk ni...ok ok berbalik dengan tajuk di atas...hari ahad yang lepas aku buat breakfast sendiri no beli beli ok...hahahah

Ala buat sandwich je punnnnn....tu pun nak kecohhh...kahkahkah...eh bukan senang eh aku nak buat breakfast ni pun terpaksa sebab dah jemu makan nasi lemak tiap-tiap hari...ok sandwich aku sonang je...main letak-letak je apa yang aku suka...kihkihkih...jom tengok ape yang aku taruk eh :)

Ini bahan-bahan sandwich tu ye...Planta, Mayonis, Salad, Tuna, Roti Gardenia, Keju, Beef Green Peppercorn, Sos cili (tiada dlm gambar)

Langkah 1: Letakkan salad di atas roti gardenia seperti dalam gambar






Langkah 2 : Kemudian letakkan tuna di atas salad tadi

Langkah 3 : Letakkan pula sos cili di atas tuna

Langkah 4 : Kemudian letakkan pula beef green peppercorn 

Langkah 5 : Sapukan mayonis di atas beef green peppercorn tadi

Langkah 6 : Selepas itu letakkan sekeping keju 

Langkah 7 : Letakkan lagi sos cili

Langkah 8 : Kemudian letakkan sekali lagi roti gardenia

Langkah 10 : Setelah siap belah dua roti tersebut dan boleh lah dimasukkan di dalam microwave untuk cairkan keju

Sandwich setelah dicairkan kejunya :)

Inilah breakfast kami :)

Aliff menikmati breakfast yang ibu buat...huhuh

:)
Ok sekian resepi untuk hari ini...oh lupa beef green peppercorn tu kene goreng dulu ye..aku goreng dengan planta...tak tau bagi korang camne kan tapi yang penting suami aku and Aliff suka dengan sandwich yang aku buat ni...kekeke :)

Daaa



No comments:

Post a Comment