21 February 2013

Aktiviti Aliff & Qausar Last Weekend

Weekend yang lepas kami sekeluarga memang takde plan nak keluar ke mana-mana...lagi pun tengah-tengah bulan kan...faham-faham jela ye...budget takdo...heheh...jadi memang duduk rumah je...so aku and suami plan nak kemas rumah yang dah macam tongkang pecah...aku sekarang ni tak tau la bila balik rumah je macam letih je...memang tak dan lah nak mengemas...masak apatah lagi...sian en.suami and Aliff asyik makan orang lain masak...kuikuikui

Masa tu memang tengah rajin so aku kemas dapur and bilik belakang...sebab bilik depan and bilik tengah dah kemas...bukan takat kemas je habis kedudukan perabot kat dapur and bilik belakang aku ubah...ok nanti aku buat entry pasal tu pulak eh...kat sini cite sikit-sikit jer :)

Qausar tengah tengok Tanyalah Ustaz :)
Hari sabtu Qausar bangun awal jadi pagi tu main-main dengan dia dulu sambil tengok Tanyalah Ustaz...aku suka tengok Tanyalah Ustaz ni sebab boleh insaf kejap...huahahah kejap je ye...kekekeke...eh tak lah dengan tengok Tanyalah Ustaz banyaklah ilmu yang aku dapat terutamanya bab-bab Agama ni...heeee :)


Tak lama lepas tu Aliff pulak bangun...Aliff pagi-pagi kalau nampak qausar dah bangun bukan main suka lagi...siap senyum-senyum tengok Qausar...nampak kan Aliff sayang adik dia...tapi tu la dia sayang tapi suka main cucuk-cucuk muka Qausar....huhuh...lepas diorang main-main aku mandi kan Qausar...Aliff plak apak dia yang mandikan...bila dah dua orang anak ni memang kene amik sorang satu la...baru cepat sikit buat keje...heheh

Tengahari diorang tidur...so masa tu dapatlah aku and suami kemas rumah sikit-sikit...kalau diorang tak tidur susah gak nak kemas...nak nak Aliff bila kita mengemas dia pun nak mengemas jugak...petang suami aku kemas kat depan rumah...memang kat depan tu dia nye tugas...hehe...suami aku bakar sampah Aliff pun ikut sekali bakar sampah tapi lupa plak nak snap gambar dia tengah tolong apak kat luar rumah...sementara Aliff and apak kemas luar rumah...ibu dengan Qausar kat dalam bersenang-lenang tengok tv...ok bersenang -lenang lepas kemas dapur ye...bukan bersenang-lenang tak buat apa-apa...tengok cerita apa??? apa lagi tengok UpinIpin la...kihkihkih...Qausar and Aliff suka ok tengok UpinIpin and aku rasa bukan anak-anak aku je budak-budak lain pun suke kot....khusyuk tau Qausar tengok :)

Tengok khusyuk tak khusyuk Qausar tengok UpinIpin...masa ni Qausar pun dah mandi :)
Malam lepas dah kemas-kemas dapur ingat nak menyapu la pulak kan...bila peganag penyapu je si Aliff pulak nampak...anak aku ni memang pantang nampak penyapu mesti nak sapu sama...rajinkan Aliff :)

Aliff tolong ibu sapu bawah lemari dapur :)
Ok dah siap sapu kita simpan ye...pandai anak ibu :)
Pagi Ahad kitorang semua terbangun lambat...heheh tapi tak la lambat sangat dalam pukul 8.30 gitu...jadinya sarapan pun lambat la...lepas sarapan suami aku basuh kereta...Aliff pun ikut basuh sekali....kelakar tengok telatah dia masa basuh kereta...comel giler...kikiki

Sebelum lap kene basahkan span tu dulu :)
Ok lap lampu dulu...
Dah siap lap lampu, lap tempat lain plak :)
 Lepas Aliff basuh kerete kat luar dia sambung plak basuh toilet sebab mandikan so main air sekali...ada aku amik gambar dia basuh toilet tapi tak sampai hati nak upload gambar sebab seksi sangat...kihkihkih...dia amik berus pastu masukkan air dalam gayung pastu celup berus kat gayung pastu berus lantai dengan dinding toilet...hahahha geram je tengok...mudah-mudahan nanti dah besar pun Aliff rajin ye sayang :)

Tadaaa tengok tangan Aliff ni...sampai kecut sebab main air :)
Dah penat kita minum susu plak ye
Hehehe :)
Qausar yang penat sebab perut tak berapa sedap :(
sayang Qausar
 Ok tu je aktivit Aliff dah Qausar minggu ni...Qausar takde apa lah yang dia boleh buat kan...dia belum boleh nak buat apa yang abang Aliff dia buat...heheh tunggu la nanti bila dah besar...apa pulak gaya dia :)

Sekian





1 comment:

  1. omeyomey anak uyah sumenye. Alhmdllh. Rajin ye abg alep tu..haha

    ReplyDelete