11 November 2013

Susun Atur : Sinki

Sinki ni pada aku tak susah pun nak jaga...kalau kita lepas guna basuh bersih-bersih memang sentiasa cantik dan berkilat lah sinki tu...aku memang dibesarkan dengan basuh pinggan...kenapa aku cakap camtu ek...sebab kalau kat rumah dulu memang aku jela yang basuh pinggan (sebab aku jela perempuan selain mak aku kan...yang lain semua lelaki)...pastu kalau balik kampung memang tugas aku dengan sorang cousin aku tu basuh pinggan je...hahaha...kalau teringat masa kecik-kecik dulu memang kelakar...sebab sampai kitorang ni taknak makan sebab taknak basuh pinggan...heheh keji kan

Pastu arwah nenek aku dulu pernah pesan "kalau basuh pinggan tu jangan lah basuh pinggan je, kenalah basuh sinki tu sekali"...maksudnya dia taknak lah tengok ade bekas-bekas minyak ke, sisa-sisa makanan ke dalam sinki tu lepas guna...Alhamdulillah memang aku amalkan lah...tak baoleh lah tengok sinki tu ada sisa makanan...rasa macam sesuatu...hahahah...siap aku pernah pesan kat suami aku "kalau lepas basuh pinggan tu jangan lah tinggalkan sisa makanan dalam sinki tu...tolonglah buang dalam tong sampah ye"...hehehe :p

Tapi sinki aku nih taklah cantik mana pun...asal boleh je...ada tempat keringkan pinggan, pastu tempat letak span, sabuh basuh tangan dengan sabun basuh pinggan...tu je basic kan...

Sinki dari pandangan sisi :)

Sinki dari pandangan depan
Tolong abaikan keadaan yang belakang tu...belakang tu dulu suami aku rajin bersihkan...tapi sekarang dah jadi semak samun...huhuhu

Daaaaaaaaaaaaa :)


18 comments:

  1. Replies
    1. yup bersih itu penting aty...heheh :)

      Delete
  2. btl uyah..sinki kena bersih..jgn bg berkeladak bak kata ibu saya..hehe :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan awak...kalo berkeladak tak sedap mata memandang :)

      Delete
  3. wahh Happycall... masak apa tuh?? (komen xde kene mengena ngn n3 ni...hehhe)

    ReplyDelete
  4. tak kisah murah mahal janji kemas & bersih...

    ReplyDelete
  5. sukanya tgk rumah org bersih2 ni. bukan jek penghuni selesa...tetamu pon suka nak bertandang lagi...kalau sy yg jadik tetamu la.

    ReplyDelete
  6. wah bersihnya..balik karang kena bersihkan sinki plak.haha.;p
    kt mn you beli tmpt letak sabun2 tu yer?kuat x klu nk ltk glo yg 950ml tu?hehe

    ReplyDelete
  7. salam singgah...bersih je sink tu.mak saya pula selalu pesan pasal bilik mandi.sambil mandi, cucilah bilik air sekali.tak payahlah nak ambil masa lain untuk cuci..sekarang dah jadi amalan macam tu.

    ReplyDelete
  8. Yang penting maintain bersih...rumah saya kadang2 ada gak yg tertinggal bila penyakit M dtg

    ReplyDelete
  9. Suka tengok.even simple tapi bersih dan kemas.hee.

    ReplyDelete
  10. haahlaa suka tgk...bersih jeee...:)

    ReplyDelete