13 June 2012

Aliff setahun tujuh bulan dahhh

Alift tak berapa sehat dua tiga hari ni...dia selesema and batuk...kesian pulak tengok dia batuk...pastu kalau bangun pagi kalau takde aku mesti dia menangis siap bangun cari aku kat dapur...dekat bapak dia pun dia tak nak...kena lah layan dia dulu baru siapkan barang-barang yang nak bawak kat rumah pengasuh...sekarang ni pun kalau hantar kat rumah pengasuh mesti dia nangis...aduhhh aku ni dah lah kalau tengok aliff nangis tak tahan mesti cam nak nangis gak...tapi tak lah nangis kan...tahan jek...dalam hati risau sangat...asyik terfikir dia ok ke tak kat rumah pengasuh tu....haisshhh...tu tanda-tanda dia dah semakin besar ke? sekarang dia dah setahun tujuh bulan...risau lak kenapa dia jadi camtu...tapi lega gak la bila balik dari kerja amik aliff tanya kat pengasuh, dia cakap aliff nangis kejap jek...fuhhh lega jek rasa :)

Walaupun dia tak berapa sehat tapi aliff tetap aktif...sekarang tabiat dia semua benda dia nak campak...adoii sampai remote astro pun bercerai berai dia kerjakan...heheh...lagi satu sekarang aliff dah pandai amik handbag aku semata-mata nak amik tab aku...sebab aku selalu tunjukkan gambar buah-buahan dan binatang  yang ada bunyinya sekali...suka sangat kalau dia sebut Apple jadi apol, Papaya jadi papapa, Guava jadi vavava...hahha comel sangat pastu kalau binatang kalau kita sebut ayam mesti akan jawab kokokok...kalau itik dia akan buat gaya itik mengepak....hehhe tapi paling aku kelakar aliff sekarang dah pandai mengajuk orang...lagi-lagilah kalu ada orang batuk mesti dia pun ikut batuk...haritu mak aku datang sini...mak memang batuk...bila mak batuk jek mesti aliff pun ikut batuk gak...hahha...paling tak tahan dia amik sapu tangan kat handbag mak aku pastu dia letak sapu tangan tu kat mulut dia pastu buat-buat batuk...hahah aliff aliff macam-macam sekarang ni...layankan jek yang penting kami semua terhibur :)


Walaupun tak sehat aliff tetap aktifkan :)

No comments:

Post a Comment