26 April 2016

Majlis Aqiqah Ahmad Al Hadi

Assalamualaikum...

Alhamdulillah selesai sudah majlis aqiqah hadi sabtu aritu...fuhhh sangat lega dan sangat puas walaupun sedikit keletihan...hehehe

Sebelum majlis banyak nau isu-isu yang timbul...biasalah suami isteri bila masing-masing ada pendapat dan pandangan sendiri...si suami nak buat macam tu si isteri nak buat camni...hahaha bila pikir balik kelakar juga tapi itu lah yang kadang-kala membuatkan kitorang semakin rapat...cewahhh :p

Kalau yang rapat dengan aku rasa aku ni seorang yang tersusun, suami aku lagi tersusun tapi bab belanjawan lah...heheh...sebelum majlis beberapa kali suruh aku list semua benda...apa nak buat, barang apa nak beli tapi aku buat ala kadar je...hahaha...tapi suami aku siap buat kat excel and print...lepas tu ada juga email kat aku suruh aku masukkan apa yang patut...heheh

Hari jumaat sehari sebelum majlis...kitorang suami isteri amik cuti...yela nak settlekan semua benda termasuk nak pergi beli barang-barang...pagi tu siap-siap lepas hantar budak-budak pergi sekolah dan taska kitorang pergi breakfast dulu...list yang en.suami dah sediakan sentiasa bawak...lagipun dia asik tanya je sebab nak refer apa lagi yang kena beli...heheh...memula pergi pasar pastu pergi beli polistrein pastu pergi econsave pastu pergi beli goodies budak-budak pastu eh banyak lagi lah tempat kena pergi...sampai kereta penuh dan aku kena riba kotak ok...hahah...seronok juga bila kita nak menjamu orang ni :)

Balik rumah dah tengah hari...sampai je rumah terus kemas rumah plak...hahah...en.suami plak siap-siap pergi masjid nak solat jumaat...memang tak masak lah aku masa tu...lunch pun dah pukul 3 lebih...tu pun makan sorang-sorang ja sebab suami aku keluar pergi settlekan benda lain plak...dia lunch pun dah petang...hehe...lepas tu buat lah sikit-sikit dekorasi untuk hadi sebab takde tempah pelamin bagai...yang simple aje...tup tup dah maghrib...pastu terkejut gak mak baba and pakcik makcik aku semua dah sampai...dah lah masa tu tak masak untuk makan malam lagi...hahah gelabah di situ...tapi buat rilek-rilek sudah...terkejut jugak sebab diorang bawak masuk berbekas-bekas kuih, kek, biskut dari kampung...orang kampung kirim uols...ya Allah alhamdulillah murah rezeki hadi :)

Jom layan gambar-gambar yang sempat di ambil semasa majlis.















































Maaf la quality gambar tak berapa nak elok...amik gambar kai henpon jek...heheh

Ok daaaaaaa :)


2 comments:

  1. tu je gambo cik adda??????? ok fine! malas arr kawan hadilagi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahaha...sape suh cik adda ngn umie duk belakang bergosip...gambar umie lg langsung xdop...adoi

      Delete