13 November 2013

Petronas Twin Towers, KLCC

Sejak dua menjak ni asyik bercerita pasal susun atur je kan...hari ni berenti jap cerita pasal susun ataur...kali ni nak cerita pasal bercuti dengan family pulak....tapi tapi tapi bukan g bercuti ke tempat-tempat peranginan ye...just pergi sesuatu tempat masa cuti awal muharram aritu...heheheh :)

Awal Muharram yang lepas aku and suami bawa budak-budak ni g naik Petronas Twin Towers, KLCC...masuk kali ni dah tiga kali g sana nak naik...1st g hari isnin...tapi rupa-rupanya Petronas Twin Towers or Petrosains semua tutup...maybe sebab hari ahad diorang buka so hari isnin tu untuk diorang cuti or servis sebelum dibuka semula hari selasa dan seterusnya...

Kali kedua kitorang g hari ahad...tapi sebab g dah lambat around pukul 11.00am gitu, tiket sold out ye...staf kat sana cakap diorang buka kaunter dari pukul 8.00am jadi kalau sampai pun pukul 11.00am...mestilah habis kan...hahaha...jadi masa tu pusing-pusing klcc je la...nak g petrosains pulak berduyun-duyun manusia beratur...memang tak lah aku and suami nak tunggu kan..oh lupa masa nak g beli tiket tu suami aku g kaunter and tanya-tanya apa ntah la kan...pastu staf kat kaunter tu suggest beli tiket aritu jugak untuk naik hari selasa yang akan datang...ye lah selasa tu kan cuti jadi kami pun beli lah...kalau tak beli awal camtu memang tak tau lah bila nak naik kan...hehhe

So kali ketiga g selasa awal muharram tula baru dapat naik...akhirnya lah kan...bukan apa Aliff tiap-tiap hari sebut "klcc klcc" kalau lalu area klcc...so bawa la dia naik tengok betapa tingginya Twin Towers tu...meh layan gambar gambar :)

Masa ni Aliff baru bangun dari tidur...jadi mood dia kureng sikit :)

Qausar pun baru bangun tido...tapi dia ok je...berposing dulu sebelum masuk :)

Chit chat dua beradik...apa lah yang Aliff bagitau Qausar tu

Ok kalau aku gayat ye...Aliff nak g dekat-dekat cermin tu pun aku tak bagi sebenarnya...tapi apak dia kan tak kesah je...takkan aku nak jerit-jerit...jadi bersabar je lah...hehhee

Ini di jambatan yang kat tengah-tengah tu...ok lah jambatan tu besar je...kalau kita tgk dari luar cam kecik je kan :)

Banyak foreigner je kan...hehhe...time kitorang naik ni..cuma kitorang je warganegara ye...yang lain semua bukan warganegara...hahahah :p

Berposing ngan Qausar :)

tengok Aliff tu memang tak reti duduk diam...sabar je lah...sian Qausar nampak pusat...hahah :p

Qausar, Apak, Aliff :)

Sukanya Qausar :)

Permata dan jantung hati aku :)

Nampak semua bangunan kat belakang :)

Selamat Datang :)

Nampak tak menara yang lagi satu tu dengan KL Tower?? heheh kami dah dipuncak :)

Happy giler Aliff dan Qausar masa ni :)

Ok main panjat-panjat pulak Aliff dan Qausar tu

Selesa Qausar melepak di situ 

Kami di tingkat 86 ye...tingggiiiiiii

Anak-anak tak nak pandang...ibu ngan apak je yang excited...hehehe

Kat area sini ada bangunan tinggi-tingi semua negara...tapi Aliff mestilah pilih Petronas Twin Towers Kuala Lumpur kan...heheh

Gambar dari bawah...sebelum balik :)

Akhirnya dapatlah bawak budak-budak ni naik Twin Towers tu...nampak lah Aliff happy je...memang dia tak reti duduk diam...balik rumah pun, lego dia asik suruh buat klcc je...heheh :)

Suami aku memang suka bawa tempat yang boleh ajar Aliff dan Qausar sesuatu...maksudnya bukan tempat-tempat yang takde tujuan sangat...macam tempat shopping tu suami aku kalau takde apa nak beli memang dia tak berapa nak suka lah...tapi tempat shopping pulak yang aku suka pergi...hahaha...dah nama pun perempuan kan...dengan shopping lah boleh hilangkan stress walaupun cuci mata...stress ke aku???? hahahha

Ok daaaaaaaaaaaa :)


No comments:

Post a Comment