5 February 2013

Majlis Kawen 'Fuang' Adam & Ruby

Jumaat aritu kan aku happy sebab my mak and baba datang KL...tapi bukan mak and baba jek...makcik2 and cousin serta adik aku pun ada gak...diorang datang sebab nak hantar pakcik aku nikah and kawen hari sabtu...diorang dah gerak awal dari Johor tapi singgah Melaka jap melawat pakcik aka ayah tiri akak ipar aku meninggal...Innalillahiwainailaihirojiun

Baba suruh aku tunggu kat hentian serdang je...Oh lupa diorang plan nak tido kat homestay yang pakcik aku sediakan so baba tak nak masuk Kajang dah...dia suh tunggu kat hentian Serdang je...kalau singgah Kajang nanti lambat pulok sampai homestay tu...actually kitorang pun tak tau kat mana homestay tu...jadi adik and husband aku call pakcik aku dan dia suh kitorang tunggu depan Giant Taman Permata.

Sampai kat Giant Taman Permata pakcik aku datang amik bersama tunangnya...tunang lah kan sebab esoknye baru diorang nikah baru sah suami isteri...heee...homestay tu rumah taman dua setengah tingkat kot...tapi kalau dari luar nampak cam dua tingkat je...memang lawa la design rumah tu...dapur kat tingkat dua..ada 4bilik 3bilik air...tapi malangnya aku terlupa nak snap gambar rumah tu...tapi lagi malang Aliff yang excited main tangga telah tersandung dan terlanggar bucu tangga...habis kening dia koyak and berdarah...aduhhh takut aku tengok masa tu...nasib baik tak besar sangat...tapi dah kene macam tu pun masih lasak lagi main tangga....aduhaii anak sabar jela.

Kan tadi aku cakap diorang nak tido homestay tu kan tapi last minute tak jadi plak sebab ramai lagi yang belum datang...takut takde tempat...actually rumah tu besar je tapi sebab tak bawak toto so takkan diorang yang lain nak tido atas lantai tak beralaskan ape-ape kan...so mak n makcik-makcik aku pun beralah lah kan...sebab mak and makcik-makcik aku masing-masing ada anak kat KL ni so diorang plan tido rumah anak masing-masing tapi oleh kerana dah jauh malam...dorang decide tido umah aku je...hahaha

Pakcik aku tu nikah pukul 9.00 pagi...sanding pukul 1.30 petang...memula mak and makcik-makcik aku nak g nikah dia tapi last minute lagi tak jadi plak...g masa sanding je...huhuh...so kitorang gerak dari rumah aku pukul 11.00 pagi...sampai sana dalam pukul 12.00 lebih...ok lah tu kan...tepat pukul 1.30 petang kitorang semua gerak dari homestay tu...masa berarak bukan main terik lagi...aduhh sian anak ibu Aliff and Qausar terpaksa berpanas...adoiii layankan lah

Ni gambar dalam kereta...Aliff posing dengan topi apak...heheh

Aliff nak buat apa tu sayang...nak buat peace tapi tak berapa nak jadi :)
Qausar pun nak pakai topi apak...heheh...muka masham jek Qausar

Ibu nak posing gak dalam kereta...muka Qausar maintain masham...heheh

Nampak tak kening tu??? tu lah kening dia yang luka...masa ni luka tu dah kering...sian anak ibu tak pasal-pasal ada parut...harap-harap dah besar nanti hilang lah..

Ini adalah pengantin itu...pakcik  aku and isterinya

The pengantin lagi :)

Sesi Menciumkan baby....makcik aku Fa Cicang yang bawak Qausar 

Posing jap bersama Qausar...Qausar tolonglah senyum!!! hahaha

Bergambar dengan pengantin...adoiii pendeks nye aku!!! hahaha :p
Nak balik dahhhh
Apak and Aliff :)
Ok habis dah cerita pakcik aku kawen...lepas g kenduri pakcik aku ni...aku and suami g plak kenduri kawen opismate kitorang...kat Ampang...tapi kitorang g sana majlis dah habis...orang semua dah kemas-kemas...hahah...yelah gerak dari kenduri pakcik aku pun dah pukul 3.00 lebih sampai sana dalam pukul 4.00 lebih campur dengan sesat lagi...heheh...tapi sempat lah amik gambar dengan pengantin...photographer pun opismate kan so senang lah...kitorang tak makan pun tapi ada makcik tu bagi berkat...amik jelah kan...lagipun ade dak opis cakap makanan dia sedap...tapi tapi tapi kan masa nak balik si Aliff tak nak balik plak...hahah siap menangis-nangis lagi...nak tau sebab ape???? sebab kat umah opismate tu ada bajak...hahahah adoyaiii Aliff ni memang kalau nampak bajak sangat lah excited ok!!! ni semua penangan apak die lah...tapi Aliff memang suka kalau nampak bas, lori, bajak...hahahha...bagus lah tu kan dia dah kenal semua kenderaan...

Ni gambar bersama pengantin Ija n Wan...time kasih Atuk Eddy bagi gambar..heheh :p

Qausar dah boring masa ni...hahah

Ok bye :)


No comments:

Post a Comment