8 March 2012

Aliff 1 tahun 4 bulan

Hai selamat pagi!!!
Dah lama rasanya tak update pasal aliff kan...heheh...korang mesti nak tau perkembangan dia jugak kan (kalo korang tak nak tau pun ada aku kisah?)hahah...ok 4hb haritu genap aliff setahun empat bulan...ye setahun empat bulan...dah besar dah anak aku tu...dan semakin bijak ok!!

Dengan keadaan aku sekarang aku rasa tak boleh nak jaga aliff sorang-sorang...sebab dia dah semakin lasak...kalau kat umah tu habis semua tempat dia nak panjat...meja makan aku tu pun dia dah panjat...ada sekali tu suami aku dah pergi kerja pagi-pagi...tinggal aku ngan aliff jek...kebetulan dia pun bangun awal...masa aku nk mandi aku biarkan dia main sorang-sorang kat luar...pagar antara ruang tamu ngan dapur aku kunci...aku masuk bilik air jap pastu aku keluar nak tengok dia buat apa...tau tak dia buat apa??? hahaha...masa aku bukak je pintu bilik air aku tengok dia dah duk main-main atas meja makan...adoiiii cepat-cepat aku keluar n turunkan dia balik...risau aku kalau dia jatuh nanti...aliff aliff

Kata orang anak lelaki ni memang lasak sikit...memang betul pun...tapi ok la tuh kan itu baru betul anak lelaki kan...heheh...walaupun dia lasak tapi aliff dengar kata n dah faham kalau kita cakap apa ngan dia...kadang-kadang bila dia panjat aku suruh turun dia akan turun...pastu aku pernah suruh dia amik kan kain untuk aku lap hingus dia masa dia selesema...dia amik...kalau suruh dia amik remote tv...dia amik...n kadang-kadang kalau apak dia balik lambat aku cakap "apak balik" mesti dia terus pergi ke pintu n selak langsir nak tengok apak dia ada ke kat luar...hehhe aku rasa time tu comel sangat :)

Tapi aku tak tau la aku rasa sekarang aliff kuat menangis...mungkin sebab aku mengandung kot...sebab sebelum ni aliff kalau kita marah camne pun kat dia, dia mesti tak kisah n buat dek jek...tapi sekarang marah sikit mesti nak nangis...kalau aku marah kadang-kadang dia boleh gelak-gelak lagi tapi kalau apak dia yang marah mesti dia nangis...sian tau bila tengok dia nangis...sedih dalam hati ni...hati ibu kan...tapi kitorang marah bersebab ok...SAYANG ALIFF muah muah muah :)











Sory ni semua gambar-gambar lama aliff...sekarang dah tak amik gambar sangat sebab hp tak betul sikit...huhuh...layanzzzzzz k

daaaaaa :)

No comments:

Post a Comment