18 December 2015

Maksud Disebalik Lagu - Siri I

Maksud di Sebalik Lagu Fantasia Bulan Madu , Search.


Lagu didendangkan dgn penuh tawaduk, penuh penyesalan. Meratapi betapa kerdilnya diri ini terhadap Dia. Liriknya penuh makna penuh penghayatan. Seolah olah sedang mengaji.Judulnya bermaksud Ketinggian Cinta Terhadap Allah.

Liriknya tampak mudah ayatnya. 
"Demi cintaku pada mu ke mana saja kan ku bawa ku hujung dunia ke bintang kejora. Demi cintaku padamu kukorbankan jiwa dan raga biar pun harus ku telan lautan bara.Bulan madu di awan biru tiada yang menggangu bulan madu di atas pelangi hanya kita berdua mengecap nikmat cinta yang putih tak terbendung sesuci embun pagi. Andai dipisah laut dan pantai musnahlah ilham hilang pedoman andai dipisah cahaya dan bulan gelap gelita musnah asmara."

Isinya bermaksud begini.
"Sesungguhnya aku cinta kepadaMu, aku sentiasa mengingati kepadaMu walau dimana sekalipun . Sesungguhnya aku cinta kepadaMu aku sanggup berjihad walau berbagai rintangan yg ada .Ketinggian cintaku kepadaMu setelah terbukanya hijab, ketinggian cintaku semakin indah bila hampir kepadaMu merasai kenikmatan cinta ketengan jiwa yg hakiki lahir dari hati yang bersih. Jika berjauhan Tuhan dan hambanya putuslah hubungan tiadalah pertunjuk, jika berjauhan hidayah dan manusia gelaplah hati tiadalah cinta kepada Tuhan."

Pautan YouTube diatas selalu aku tatap dan hayati maksud tersiratnya. Sebenarnya lagu lagu rock yang kita dengari selama ini semuanya berbaur Ketuhanan bukan memuji memuja wanita semata.


No comments:

Post a Comment